תוויות

שטן רומנטיקן - תסריט (שם זמני)





תסריט לסרט קצר, נכתב ב-2006, היה מתוכנן להיות סרט הגמר שלי, לא יצא, נזכרתי בו לאחרונה, הצחיק אותי, אז הנה הוא. אם מישהו/י רוצה לביים אותו שת/יגיד.

  1. סקוונס פתיחה
שטן צופה בטלוויזיה והאירועים מתרחשים על המסך מולו. משתקפים בעיניו.
רצף של כתבי עיתונות על זוגות מוצלחים שאחד מבני הזוג נרצח או נהרג בדרכים שונות, פעולות צבאיות, תאונות דרכים, התאבדויות. ויז'ואל של זוגות מאושרים שאחד מבני הזוג או שניהם מתים בדרכים שצוינו לעיל.
  1. חוץ, יום, רחוב.
אנו נעצרים בזוג, גברי (26) וגילי (23), הם נראים מאושרים, רק התחתנו, גילי בהריון הם הולכים ברחוב, נכנסים לחנות לצרכי תינוקות, הם יוצאים החוצה עם שקיות צבעוניות עמוסות בקניות לידם ברחוב צועד איש בחליפה לבנה מהודרת, לצידו שני בריונים שלושתם חמושים במשקפי שמש והבריונים לבושים בחליפות שחורות גדולות. אופנוע עם נהג ונוסע מאחוריו נעצרים על הכביש מול גברי, גילי, האיש והבריונים, ויורים באיש עם החליפה. הבריונים מזנקים על האיש ויורים לכל הכיוונים. האופנוע בורח ואחריו נעלמים האיש בחליפה והבריונים ועל הרחוב נשארים גילי פצועה ומדממת על בגדי התינוקות והשקיות הצבעוניות שעל ידה. וגברי רוכן מעליה צועק ובוכה, ידיו וחולצתו מגואלות בדם.

 
  1. פנים, יום, סלון ביתו של גברי.
גברי יושב על ספה בביתו, מסביבו מנחמי אבלים. על השולחן מולו תמונתה של גילי. מנחמים חדשים ניגשים אליו מדי פעם מניחים יד על כתפיו והולכים. התלחשויות מסביב, בעיקר מתלחשים על 'איזה זוג מושלם הם היו'. גברי קם מהספה והולך לחדר השינה.
  1. פנים, יום, חדר שינה של גברי.
גברי ניגש למגירה מוציא אקדח ויורה לעצמו ברקה.
  1. פנים, יום, סלון ביתו של השטן.
גבר מזדקן בשנות החמישים, גופיית זקנים לבנה לגופו ותחתונים. כרסו ומשמניו זולגים מהתחתונים ומהרווח שביניהם לבין הגופייה. נסיגת שיערו מתקדמת אך שיערו הנותר שחור. שתי קרניים אדמדמות קטנות מבצבצות מקרחתו. לגופו חלוק מגבת בצבע וורוד עם רקמה של כיתוב לא מובן. הוא ישוב בכורסת עור שעון אחורה, רגליו מורמות על הדום תואם. בידו האחת שלט הטלוויזיה ובידו השנייה כוס מרטיני מעוטרת בזית וקיסם הנעוץ בו. מאחוריו על מתלה מעילים, מעיל שחור עם כובע מחודד המחובר אליו ומגל, שניהם שחורים. מול שטן עומדת טלוויזיה ישנה וגדולה, מסגרת עץ ובטלוויזיה משודר הסרט 'קזבלנקה' בוגארט יושב ושותה וכך גם שטן. הסלון אפלולי, קרני אור בודדות מציצות מהחלון המוגף.
גברי פותח את הדלת ונכנס. פתיחת הדלת מאירה את החדר ומוציאה את שטן מהסרט. הוא מחכה שהדלת תיסגר ונושף את תכולת ריאותיו. שטן לוקח לגימה מהמרטיני. גברי משפשף את עיניו, מתרגל לאפלוליות, מביט סביב וסוקר את החדר, מבחין במגל ובמעיל השחור ומבין שהוא הגיע למקום הנכון. גברי מתקדם ונעמד בזווית עינו של שטן. גברי מהסס מעט.
גברי
אני צריך לדבר אתך
[פאוזה] שטן לוקח עוד לגימה מהמרטיני.
שטן
אני באמצע סרט
גברי מתקרב קצת
גברי
זה חשוב, קוראים לי גברי...
שטן
אני יודע איך קוראים לך, [מורה עם כוס המרטיני לכיוון הטלוויזיה] אני באמצע סרט.
גברי מתקדם עוד קצת וחוסם חלק מהמסך, שטן מרים את עיניו מהטלוויזיה ומביט בגברי. שטן משחק עם הקיסם והזית שבכוס המרטיני.
שטן
[לעצמו] הא, האמפרי, אין יותר רספקט לקולנוע. [שותה לחיים עם האמפרי שבסרט]
שטן אוכל את הזית. שטן קם מהכורסא, צועד באיטיות לבר בצידו של מתלה המעילים. מניח שבבי קרח בשייקר ומרטיני, מנער ומוזג לכוס. מחייך אל גברי חצי חיוך, ומוציא צנצנת זכוכית שקופה מלאה במים עכורים עד כדי חציה.
גברי
[מהוסס אך תוקפני] רצחת את גילי שלי.
שטן פותח אותה ומביט פנימה. מסנן קללה לעצמו.
שטן
אל תהיה כל כך דרמאטי.
שטן מתכופף אל מתחת לבר. גברי מתקרב לשטן ועומד מעליו, שטן אינו מבחין בו.
גברי
[בקול רם יותר ממקודם] אני רוצה אותה בחזרה.
שטן ראשו בתוך הארון שמתחת לבר, דבריו של גברי גורמים לו להרים את ראשו והוא נתקע בארון. שטן מסנן עוד קללה. ומתיישר בידו האחת קופסת שימורים של זיתים. וידו השנייה משפשפת את אחורי גולגולתו שנדפקה בארון. מביט בגברי כאילו רוצה לענות ומוותר. הוא מנסה לפתוח את הקופסא עם פותחן קופסאות שפועל על ידי סיבוב, אך זה נתקע.
גברי
[בטון יותר תוקפני] רצחת את חברה שלי ואתה שותק. [גברי מושך את השרוול על פניו לנגב את הדמעות] אני אוהב אותה, אני רוצה אותה בחזרה.
שטן פוצע את עצמו ומוצץ את הדם. הוא מקלל תוך כדי ומביט סביב למצוא פתרון אחר.
גברי
אני אוהב אותה, אתה מבין בכלל מה זה, שאני אוהב אותה.
שטן מתקרב לגברי, עוצר את עצמו. לוקח נשימה.
שטן
[מסנן] רד ממני, לך הביתה [מורה בידו לדלת]
שטן ניגש למתלה המעילים. שטן תופס את המגל התלוי לצידו של מתלה המעילים.
גברי
אתה לא יודע מה זאת אהבה.
שטן מניף את המגל ומסתובב לכיוונו של גברי.
שטן
מה זאת אהבה ?!
הא ! מה זאת אהבה ?!
גברי נסוג אחורה מועד ונופל. שטן מניף אל על את המגל ומנחית אותו על קופסת שימורי הזיתים. הקופסה נתקעת במגל ושטן דופק אותה בקיר עד שהזיתים מתפזרים בחדר. שטן מניח את המגל במקומו, מתנשף, מרים זית מהרצפה נועץ אותו בקיסם מניח אותו בכוס המרטיני ומתיישב על הכורסא. פניו אדומות, הוא מתנשף ואגלי זיעה נוטפים ממנו. גברי מביט בו ודומע.
גברי
[לעצמו בבכי כמעט ללא קול] למה לקחת לי אותה... למה ... למה... למה...
שטן מנסה להמשיך לצפות בסרט. גברי שוכב על הרצפה, מביט בתקרה ודומע ללא קול. שטן משפשף את פניו. מביט בגברי, נאנח. רעשי מריבה וניפוץ מהדירה ליד.
שטן
אתה רוצה לשתות משהו ?
גברי ממשיך ליבב.
שטן
לאכול ?
[פאוזה]+[רעשי ניפוץ מהדירה השכנה]
[בציניות] רוצה לראות סרט ? זה יופי של סרט.
[פאוזה] +[רעשי ניפוץ מהדירה השכנה]
שטן מנגב את הזיעה מפניו, עצבני. פותח את פיו לומר דבר מה וחוזר בו. רעש של כלים הנשברים על הקיר מימינו של שטן, קוטעים את חוט מחשבתו. שטן מתרומם בעצבנות מהכורסא וצועד באותה עצבנות לעברו של הקיר ומכה עליו באגרופו.
שטן
תפסיקו לריב לעזאזל !
בתגובה לצעקותיו ניחתים עוד מספר כלי מטבח מצדו האחר של הקיר וגברי בשלו מצדו השני של שטן ממרר בבכי. שטן צועק וצועד לעברו, רוכן מעליו כמו אב הרוכן מעל בנו הבוכה ללא סיבה. לבסוף שטן תופס ומנער את גברי.
שטן
אתה רוצה לשתוק.
גברי מושך באפו כמו תינוק אחרי בכי.
אתה רוצה לשתוק ! אתה דופק לי ת'ראש עם היללות שלך. תסתום !
גברי
אני בוכה בגללך.
תסתום או שאני הורג אותך. אני נשבע באלוהים את אתה לא סותם אני הורג אותך, אתה שומע.
כששטן אומר 'אלוהים' האורות בחדר מהבהבים, ותכולת החדר רועדת מעט. שטן רוכן מעל גברי ואוחז אותו בצווארונו. מנער אותו. גברי מביט בשטן, הפחד גורם לו להזיע והזיעה גורמת לדם שהתייבש כבר על פניו לזלוג עליהן בחזרה. הדם מזכיר לגברי שהוא מת.
גברי מתחיל לצחוק. הוא צוחק וצוחק, עד ששטן מחייך גם כן ואז מעיף את גברי על הבר, גברי מתרסק עליו, הבקבוקים והכוסות מתפזרים על הרצפה. גברי ממשיך כל העת לצחוק. הבר נופל על הרצפה בין גברי לבין שטן, תמונה שנחה על הבר נופלת לצידו של גברי. בתמונה שטן ובחורה מחובקים,צעירים, מחייכים למצלמה, התמונה ישנה מאוד. בקבוק המרטיני מתגלגל לעברו של שטן ונתקע ברגלו. שטן מרים אותו ומוזג לעצמו כוס נוספת, הפעם בלי קרח, הוא מביט בטלוויזיה. גברי מביט בתמונה שלצידו.
שטן מתנשף, מחייך, דלת נפתחת ולחדר נכנסת הבחורה מהתמונה (22), לבושה לבן קורן. שיערה בהיר וגולש לבושה שמלה לבנה חושפנית ומינימאלית, ועטויה גלימה לבנה קטנטנה וזוהרת. הבחורה צועדת לכיוונו של שטן, ונושקת לו על לחיו. מחייכת. שטן מביט בה, החיוך על פניו נמחק. גברי מביט במתרחש.
בחורה
אני מקווה שלא אכפת לך שאני משתמשת לך בדירה.
שטן
[מסנן כאילו זו קללה] אלוהים !
שטן מתיישב בכורסא. הבחורה מחייכת וניגשת אל דלת הכניסה, פעמון הכניסה מצלצל והבחורה פותחת את הדלת שבריר שנייה לפני צלצולו. היא שולחת יד החוצה ומושכת פנימה בחור חתיך, גבוה, בלונדיני ושרירי. הבחור מחייך אל הבחורה. הוא אינו מבחין בשאר הנוכחים.
בחור
היי, שלום.
הבחור סוקר את גופה של הבחורה. כאילו זכה בפרס.
בחור
אני אבי.
הבחור מרים את ידו ונשען על משקוף הדלת, מחייך.
בחורה
ואני אלוהים.
בחור
אני במקום הנכון ?
הבחורה מחייכת גוררת אותו פנימה, סוגרת את הדלת ומשכיבה אותו בגבו על הרצפה. הבחור מחייך והבחורה מפשיטה אותו ומתיישבת על איזור חלציו, היא מתחילה לנוע מעלה ומטה, הבחור משתף פעולה ושניהם גונחים. גברי בוהה בהם ובשטן לסירוגין. שטן מביט בהם בשנאה. מזיע, הוורידים במצחו בולטים החוצה. גניחותיה של הבחורה גוברות.
בחור
[מחייך וגונח] או, אלוהים !
שטן שולף מצידה של הכורסא שוט שחור וארוך. הוא שולח אותו לצווארו של הבחור וחונק אותו. הבחורה גומרת בצרחות מעל הבחור בזמן שהוא גוסס ומת. מהצרחות שלה נפתח החלון לרווחה והחדר מוצף באור. הבחורה מתרוממת מעל הבחור, משליחה את גלימתה על איזור חלציו, ניגשת לשטן ולוחשת באזנו.
בחורה
אתה יודע שעומד להם יותר כשהם נחנקים.
הבחורה מחייכת ניגשת לחלון מצמיחה זוג כנפיים והילה צהובה מעל ראשה ופורחת החוצה בנפנוף קל לשלום לגברי ולשטן. שטן יושב בכורסא ומביט בה פורחת החוצה, החלון נטרק חזרה והאפלוליות חוזרת לחדר. גברי מביט בבחורה שהתעופפה לה, שטן ובתמונה, ואז מחייך חיוך ממזרי מעט. גברי מתרומם עם התמונה מנקה אותה משברי הזכוכית, מכין לעצמו ולשטן כוס מרטיני ומתיישב על מסעד הכורסא של שטן.
[פאוזה] קזבלנקה ברקע. גברי מגיש לשטן את התמונה וכוס מרטיני.
שטן מביט בתמונה ולא מצליח לדבר. הוא מנגב את עיניו, דמעות עומדות בגרונו. גברי מניח יד על כתפו של שטן.
גברי
אני מצטער.
שטן מוחה דמעה וגברי מתקרב אליו ומתיישב שוב על מסעד הכורסא. גברי מחבק את השטן. [כמו אב ובן]
גברי
הן יכולות לעשות את זה לפעמים.
שטן מביט בתמונה ואז משעין את ראשו על גברי. גברי מלטף את ראשו.
גברי
אתה עדיין אוהב אותה, הא ?
שטן
[בהיסוס, ובשקט] כן.
דמעות זולגות לשטן והוא משפשף את עיניו לנגבן. גברי ממשיך לחבק את שטן וללטף את ראשו.
גברי
אני יכול לעזור לך, להתגבר, אתה יודע, גילי שלי היא מומחית בשידוכים, היא תמצא לך מישהי, תחזיר אותה והיא תעזור לך...
רעש של כלים הנשברים על הקיר מאחורי שטן, קוטעים את השיחה. שטן נעור מהכאב שלו ומנסה להסוות אותו. שטן קם, מתעצבן מרים את הבר שלצידו וזורק אותו על הקיר. בנוסף לבקבוק מרטיני וכמה אביזרים נוספים.
שטן
[צועק לקיר] אההה.
גברי
[מורה על הקיר] אולי תהרוג אותם כבר.
שטן
אתה רוצה שאני אהרוג אותם ! אתה רוצה לשדך לי מישהי ! נראה לך שאתה יכול להיכנס אלי הביתה ולהגיד לי את מי אני יכול להרוג ומי לא ?
גברי
את גלי הרגת בקלות.
שטן
אתה חושב שאם האישה המזוינת שלך מתה אתה יכול לנהל לי את החיים.
גברי
אני אוהב אותה.
שטן
היא מתה.
גברי
תחזיר אותה.
שטן
לא מחזיר אותה.
גברי
אתה כן מחזיר אותה.
שטן
לא מחזיר אותה, מה אתה יודע על נשים, חרא קטן, מה ?
הא ! אתה חושב שאתה יודע עליה הכול ?
גברי
[ממלמל ] היא אוהבת אותי.
שטן מתעשת, מנגב את פניו מהזיעה. מביט בקיר ומחווה מעט עם ראשו לכיוונו של הקיר
שטן
כבר הרגתי אותם
לפני שלוש מאות שנה.
[מסנן] רומיאו ויוליה.
אתה חושב שכל הפוציניו מוציניו הזה נמשך כל החיים הא ? תגיד תודה שלקחתי אותה.
גברי בא להגיב ורעש ירייה נוסף ,מחריש אוזניים, נשמע מהדירה ליד. טיח נופל מהקיר המשותף. גברי מביט על הקיר ושטן מניד ראשו ימינה ושמאלה ומצקצק בלשונו. לחדר מתפרץ צעיר נאה לבוש בגדי ימי הביניים וחור מדמם פעור בחזהו. הוא רץ פנימה ונעמד מול שטן.
בחור מדמם
[לשטן] תראה מה היא עשתה לי !
הבחור מצביע על החור בחזהו. שטן מביט על ארונית שעומדת ליד המקום בו עמד הבר לפני, ומחזיר מבטו לבחור המדמם, הבחור המדמם ניגש לארונית ומוציא רובה ציד מהארונית, מחייך לעצמו ולשטן ויוצא מהחדר. שטן לוגם מהמרטיני וברקע נשמעות יריות מרובה ציד וצעקות. שטן מביט בגברי.
שטן
[נאנח] [לעצמו] זו הייתה טעות להרוג אותם ביחד. [לגברי] [מורה בידו על הקיר וצועק את שמם בציניות לכיוון הקיר] רומיאו ויוליה, אתה חושב שזה החזיק מעמד ?
חודש וחצי.
מאז, 300 שנה, הם לא מפסיקים לריב.
שטן לוגם מהמרטיני. מסיים אותו, זורק אותו בחוזקה על הקיר ונרגע מול סצנה נוספת מקזבלנקה.
גברי
זה אתה אחראי לרומיאו ויוליה ?
שטן
רומיאו ויוליה
ג'ון ויוקו
גברי
לנון ?
שטן
לנון, לנון, אתה חושב שהוא לא בכה לי ? פִּיס מֶן, כמו תינוק הוא בכה, מייק לאב נוט וור, זיין לי ת'שכל חדשים.
כל כמה שנים מגיע איזה בחור שחושב שהרסתי לו את החיים.
קצת כואב לו הבולבול אז הוא מנסה להציל ת'עולם. [שטן אוחז במפשעתו]
אתה חושב שמישהו בא פעם להגיד תודה ?
Off screen
[דפיקות בדלת]
גברי
[בשקט ובראש מושפל] אני אוהב אותה.
הדלת נפתחת, הבחור שגופתו שכובה על הרצפה נכנס לחדר, ערום, על צווארו סימני חניקה, איזור החלציים שלו עטוי בגלימתה של האל, איבר מינו זקור, בידו תיק פרטים אישיים מקרטון חום, והוא מחויך מבושה.
בחור
איזו אישה בקבלה שלחה אותי לכאן.
הבחור מכופף מעט מתקרב לשטן, נעמד בצמוד לו, ומגיש לו את תיק הקרטון. שטן מביט בו ובתיק.
בחור
זה בשבילך.
שטן משעין את ראשו לאחור ונאנח. הבחור צועד לכיוון הבר ומניח את התיק על הבר שעל הרצפה.
בחור
אכפת לך שאני אכין לי משהו ?
שטן מורה בידו בביטול לכיוונו של הבחור. הבחור מכין לעצמו עארק עם מיץ פז.
שטן מביט בסצנה מקזבלנקה שאינגריד והאמפרי נפרדים. לאחר הוא מביט בתמונה של אלוהים ושלו. לחלוחית בעיניו.
הבחור נעמד ליד גברי עם העארק ומניח את ידו על כתפו של גברי כאילו מחבק אותו. הבחור לוגם מהעארק.
בחור
ההיא בקבלה אמרה שאי אפשר להיפטר מזה [מורה בראשו על זקפתו ומחייך] הולכים לתפוס כמה צ'וּצ'יוֹת ? זה גן עדן או מה ? [הבחור מחייך]
גברי מביט על פניו של הבחור, לחלוחית בעיניו. שטן מוציא מטפחת מכיס החלוק ומנגב את הדמעות והזיעה, הוא מביט בגברי וגברי מביט בו. הוא מביט בתמונה של אלוהים ושלו. הוא עוזב את התמונה, התמונה נופלת והזכוכית עליה נסדקת.
שטן מביט בכוס המרטיני, מוציא את הזית, זורק את הכוס ואוכל את הזית.
[פאוזה] שטן מניף ידו בקלילות והדם שעל פניו של גברי נעלם. פניו מקבלות אדמדמות של חיים.
גילי
גברי, גברי...
קולה של גילי נשמע שטן מורה לגברי בידו על החלון. גברי ניגש לחלון ורואה את גילי ישובה על ספסל. הוא מביט בשטן.
שטן
לך.
גברי
[ממלמל] תודה.
גברי מחייך ורץ החוצה. הוא מגיע לגילי ומחבק אותה. גברי מסתובב לחלון ומביט בשטן שמביט על שניהם מהחלון. שטן מתרחק מהחלון. אלוהים מופיעה על אדן החלון ומביטה בגילי וגברי, שטן לא מבחין בה. הבחור מתיישב עם הוודקה על הכורסא ומעביר את קזבלנקה. הוא נעצר על 'מלהולנד דרייב'.
בחור
או, סרט ענק ! הדיוויד לינץ' הזה גאון !
הבחור לוגם מהוודקה. שטן מביט בו בזלזול ונכנס למקלחת, שומעים רעשים ומים זורמים. שטן יוצא מגולח ומסורק, עם משקפי שמש, חולצת הוואי, מכנסיים קצרים, סנדלים, כיסא ים ושמשייה. הוא מבחין באלוהים, מוריד את המשקפיים מראשו לעיניו וצועד לעבר הדלת. אלוהים עוצרת אותו, מתמתחת בצמוד אליו ומלטפת את ראשו. שטן מרים את משקפיו ומביט בה, מחייך, מחזיר את המשקפיים לעיניו ומנסה לצאת, אלוהים תופסת אותו ולוחשת.
אלוהים
[ללא קול] לא יהיה לך אלוהים אחרים מלבדי...
שטן מחייך ויוצא. אלוהים מתקרבת לכורסא ומעיפה צ'פחה לראשו של הבחור.
אלוהים
קום, קום.
הבחור מביט בה ומתכוון לענות, אלוהים תוקעת בו מבט נוקב והוא קם במהירות. אלוהים מתיישבת על הכורסא וחוטפת את השלט-רחוק ואת הוודקה מהבחור. יריית תותח מרעישה את החדר רומיאו נוחת בין אלוהים והטלוויזיה וכדור תותח על בטנו, בקיר חור ומאחוריו אחרי תותח נפוליאוני, עומדת יוליה. עם גפרור וחיוך.
  1. חוץ, יום, חוף ים.
שטן שוכב על כסא הים שלו, מתחת לשמשייה. שותה לימונדה ומביט בגלים. שקט ושלווה. גילי וגברי עוברים מולו, רבים ביניהם ואחריהם משתרך ילד קטן ובוכה. שטן מחייך, מהנהן בראשו ומצקצק בלשונו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה