תוויות

תבשיל זיתים מרוקאי עם עוף ולימון של אופירה

לפני שבועיים הייתי במצפה רמון עם חברים, הגעתי מוקדם אז נכנסתי ללשה וקניתי מאפה ממולא בתבשיל זיתים מרוקאי, התיישבתי על שפת המצוק, קראתי ספר ואכלתי. סיפרתי לאופירה (שלימדי אותי להכין קוסקוס) והיא אמרה "מה הבעיה?" אז הלכתי ללמוד להכין תשביל זיתים מרוקאי עם עוף ולימון.

מגלענים שתי קופסאות שימורים (יבנה או בית השיטה) של זיתים סורים מבוקעים שהושרו במים רתוחים כשעה. לא חרוזית!!!

בודקים טוב אם לא השארתם איזה חרצן סורר
בסיר גדול מרתיחים את הזיתים המגולענים כשבע דקות מהרתיחה, מסננים וטועמים,  ניתן להרתיח שוב במים חדשים אם המרירות חזקה מדי בשבילכםן.
מכינים משחת פפריקה - בכוס גדולה, שתים וחצי כפות גדושות פפריקה מרוקאית מתוקה וכפית שטוחה של חריפה. כפית שטוחה של כורכום. מוסיפים שמן זית (אפשר גם קנולה) שיכסה את הפפריקה ומערבבים מדי פעם (קצת יותר מרבע כוס משחה)

במחבת גדולה צורבים חלקי עוף בשמן זית מכל הכיוונים עד להשחמה על אש בינונית (לא לשרוף את השמן!)
מנמיכים את האש, מעבירים את העוף לצלחת ומכניסים לשמן שום פרוס מחמש שיניים גדולות.


וגם רצועות דקות של גמבה אדומה.
חמש עגבניות שרי חתוכות לרבעים.
פלפל חריף פרוס דק ונקי מגרעינים - כמה שעושה לכם טוב בלב ובלשון.
מוסיפים תפיס (קורט) סוכר לבן
מטגנים קלות את. הירקות עד להצטמקות והשחמה קלה.
מוסיפים את הזיתים המסוננים ומערבבים, מגביהים לאש בינונית וממשיכים לאדות ולערבב כמה דקות.


מפזרים מעט מלח גס (לא הרבה כי יש מלח גם בלימון הכבוש)
לא כל כך הרבה!
מחזירים את חלקי העוף לסיר בין הזיתים.
בעזרת כף מושחים את העוף במשחת הפפריקה כך שכל התבשיל יקבל את המשחה.
ניתן לפזר מעט זרעי כוסברה יבשה.

מסדרים בין העוף לזיתים פרוסות של לימון כבוש (5-10 לפי הטעם שלכםן) אם אין לימון כבוש, פורסים לימון ומפזרים עליו מלח בתחילת הבישול, וטועמים בשלב זה, אם מלוח מדי שוטפים מעט ואז מוסיפים לסיר במקום לימון כבוש.


מוסיפים חצי כוס מים רותחים בכוס של משחת הפפריקה ומוזגים מסביב בעדינות כדי לא לשטוף מהעוף את המשחה.
מוסיפים כוסברה קצוצה.
מביאים לרתיחה מכסים ומנמיכים את האש.
מדי כמה דקות בעזרת כף מהרוטב נוסכים על העוף.
מבשלים כ30-40 דקות (אם חלקי העוף שלכם גדולים ניתן לבשל עד שעה)
מגישים עם חלה!
בתיאבון :)


תעופה עצמית - סיור וירטואלי בסטודיו ובחיים

במסגרת פרויקט של מיכל וענבר בקבוצת הפייסבוק 'הדפס ידני וחבריו' השתתפתי בסיור וירטואלי בסטודיו שלי, שהו פוסט סיכום עם חומרים לכל השאלות שעלו בעקבות הסיור.

לפי סדר ההופעה:

אני מכין שבלונות ממפל שקוף, זה חומר עבה יותר משקף רגיל, וקל יותר לעבודה. הוא עבה יותר ומאפשר גם עבודה עם ספריי צבע וגלגלות וגם יציקה של משחת עיצוב.

שבלונה בתהליכים

ליציקות אני משתמש בכל מיני משחות עיצוב ומערבב או עם פיגמנט או עם צבע אקרילי, צבעים של פבאו יצאו לי הכי רוויי צבע. יש משחות עיצוב שונות בסמיכויות שונות ובשקיפות שונה.

משחת עיצוב

משחת עיצוב

הג'ל עבד טוב בשכבות דקות

עשיתי גם יציקות של דמויות וגם שכבות דקות על דיקט כשהשבלונה ממפל שקוף.


צבעי בסיס 2


פילים לאחיינים

מלא יציקות

זו היציקה האחרונה - בחור מעשן בחלון

הדפס רשת פשוט תקראו את הרשימת ספקים של הקבוצה, אני מתקשר לעמית מפונגר (054-4524001) ומזמין הכל משם.

ויסלבה שימבורסקה ברשת

הרשת הראשונה שלי - ג'וני שלג עדיין חי!

ליין אופנה יד שנייה עם הדפסים - לא שרד והתחלף במסיבות הדפסות - בתמונה הגב של עומר האפי רגב

תבליט - אני משתמש בצבע שמן ולא בצבעים האקריליים ל Block Printing. צבע שמן מתייבש לאט ולכן לא מתייבש על העץ, והוא מדפיס יפה יותר בשכבה דקה יותר מהצבעים האקריליים. אני מערבב צבע שמן רגיל עם מדיום להדפס של שמינקה (תמונה למטה) או צבע הדפס (שמן) עם שמן פשתן לדילול.

תחריט - לטסטים בשחור אני משתמש בצבעי הדפס בפח של GAMBLIN ולצבעוניים בצבע שמן מעורבב עם דרוק-מדיום של שמינקה. שימו לב שיש מדיום שקוף לצבע ומדיום שחור לכהים. אני משתמש בצבעי שמן שקופים ולא בצבעי אדמה, פיגמנט אדמה יוצר צבע אטום וסמיך יותר.

אני מנסה לא להשתמש במחשב בתהליך, ובגדול אני עובד בשתי צורות, או מתחיל עם שוגרליפט, רושם ישירות על הפלטה עם גואש לבן משפופרת (שמחליף תמיסת סוכר) והצריבה הראשונה היא של השחור ביותר. או רושם על הפלטה עם טוש ואז חוצב עם דרמל את קווי המתאר. אני לא אוהב לעבוד עם שעווה.

שלב שני בשנייהם הוא אקווהטינטה מהבהיר ביותר לכהה.

אני לא מנקה את הפלטה עם גזה אלא רק כרטיסי קרטון ונייר טלפונים.

דרוק מדיום של שמינקה

לכל פלטה שאני עושה אני מדפיס כמה בצבעוניות משתנה, זה הכיף שלי.



לינקים לדברים על הדפס שכתבתי בעבר:


נסיון ראשון בהדפס החסרה בתחריט

חלק מהחיפוש שלי בהדפס הוא הוספת צבע. אני מוסיף צבע בכל מיני דרכים, ברשת זה קל, בעץ פחות אבל אפשרי גם בבית, ובהדפס תחריט זה מסובך. הדפסתי מונופרינט צבעוניים של רוב הפלטות שלי אבל זה משהו אחר.
עשיתי שלוש פלטות להדפס אחד וזה היה מסובך וארוך וחיפשתי דרך אחרת. בהדפס עץ ולינו שהינם הדפסי תבליט יש טכניקה של עבודה צבעונית על אותה הפלטה. טכניקה שנקראת החסרה או Reduction.
בשיטה זו מדפיסים תחילה את הצבע הבהיר על כל העותקים ואז ממשיכים לעבוד על הפלטה ומכרסמים ממנה את החלקים הבהירים ומדפיסים שוב עם אותה הפלטה את הצבע הבא. אפשר לעבוד עם צבעים שקופים מתחברים או צבעים אטומים כדי לקבל צבע מסוים.
הפריים המקורי והפלטה בשלב האחרון עם הצבע הכחול אחרי ההדפסה שקיבל מעט מהאדום שהיה על הנייר ומתקבל כחול סגלגל
הייתי צריך לעשות התאמה להדפס תחריט, מכיוון שבתחריט כשעובדים על פלטה ניתן לעבוד מהבהיר לכהה או הפוך מהכהה לבהיר ואני מתחיל בדרך כלל עם בלוקים פתוחים ועמוקים באמצעות שוגר-ליפט. אז התחלתי עם הרמת-סוכר עם הצבע הכהה ביותר שחור עם אדום ואז המשכתי לאדום ולבסוף כחול.
התוצאה היא הדפס עם גוונים סגולים שאני אוהב במיוחד.
הייחוד של Reduction או החסרה הוא שלא ניתן לחזור על שלבי הצבע למעט השלב האחרון כי העבודה היא על הפלטה ולכן היא משתנה בין צבע לצבע. זה מייצר מהדורה מוגבלת לפי כמות העותקים שהודפסה בתהליך.
התוצאה הסופית, 4 צריבות ושלושה צבעים. יש 5 כאלה סך הכל.
כל השלבים בסרטון הזה: