תוויות

פסטיבל איפה הייתי ב-11 בספטמבר 2001

באחד עשר לספטמבר אלפיים ואחת ישנתי צהריים.
אני בדרך כלל ישן צהריים כשאני יכול, ובגלל שהייתי סטודנט למדעי המחשב בחופשה, אז כרגיל ישנתי צהריים.
שורקה התקשרה אלי בהיסטריה ואמרה לי שהיא באה לראות טלוויזיה.
לשורקה לא הייתה טלוויזיה, היא גם הייתה סטודנטית למדעי המחשב. בדרך כלל היינו נפגשים פעם בשבוע בערב, אצלי לראות 'אלי מקביל' (אני אתכחש לזה אחר כך).
ופתאום טלפון בצהריים שהיא באה לראות טלוויזיה. "מטוס התנגש במגדלי התאומים", היא אמרה.
"כן, כן.." אמרתי וחזרתי לישון.
זה נשמע כמו חלק מחלום. או בדיחה מעשית ( איך מתרגמים פרקטיקאל ג'ואוק ?)
לא יודע כמה זמן עבר, אבל הדפיקות העזות בדלת העירו אותי.
קמתי מהמיטה ופתחתי את הדלת.
שורקה נכנסה בסערה.
"אתה לא רואה טלוויזיה?" שאלה נסערת.
"חשבתי שאת צוחקת" עניתי תוך שאני מחפש את השלט.
הדלקתי את הטלוויזיה.
טלויזיה גדולה כזו, 29 אינטש, נקנתה בתחילת שנות השמונים. הטלוויזיה הצבעונית הראשונה של ההורים שלי. היתה לה מסגרת עץ עבה. ומהרגע שהייית מדליק אותה היא הייתה מתחממת לאיטה עד שהתמונה הייתה מתבהרת.
עמדנו מול הטלוויזיה וחיכינו שהיא תתניע.
התמונה התבהרה.
מגדלי התאומים על המסך, ואחד מהם מעשן כמו לפיד ענק.
אחרי שנייה מטוס נכנס בבניין השני.

אחרי שהתעשתי התקשרתי לאח שלי שהיה חייל.
הוא ישן צהריים.
הערתי אותו.
אמרתי לו שמטוס התנגש בבנייני התאומים בניו יורק.
"כן..כן.." הוא אמר.
וחזר לישון.

מסתבר ששורקה זכרה את זה הרבה יותר מעניין ממני, אז הנה ציטוט שלה בגוף הבלוג על מה שקרה מהתגובה שלה פה למטה :) אני ממש גאה בעצמי

איך אוכל לשכוח?
כמה אי דיוקים (שתוכל להתכחש אליהם אחר כך):
התקשרתי אליך ושאלתי דרורקה אפשר לבוא לראות אצלך טלוויזיה? באמת נשמעת ישן, ושאלתי אותך מה אתה כל כך רגוע. אז אמרת שורקה קרה משהו? ואמרתי לך - מגדלי התאומים קרסו! מטוסים התנגשו בפנטגון! אמריקה בוערת!
ואתה ענית: באמת? כל הכבוד!

7 תגובות:

  1. איך אוכל לשכוח?
    כמה אי דיוקים (שתוכל להתכחש אליהם אחר כך):
    התקשרתי אליך ושאלתי דרורקה אפשר לבוא לראות אצלך טלוויזיה? באמת נשמעת ישן, ושאלתי אותך מה אתה כל כך רגוע. אז אמרת שורקה קרה משהו? ואמרתי לך - מגדלי התאומים קרסו! מטוסים התנגשו בפנטגון! אמריקה בוערת!
    ואתה ענית: באמת? כל הכבוד!

    השבמחק
  2. ועוד הערה נודניקית אחת: האחד עשר בספטמבר

    השבמחק
  3. הסיפור קצת ארוך אז אשתדל לקצר ומי שירצה לשמוע עם קולות וכל התנועות התאוריות מוזמן להזמין אותי לבירה...
    פשוט כי הייתי שם מתחת לבניינים. לא ממש ממש מתחת רק כמה מאות מטרים אבל כשבניין בגובה 300 מטר נמצא לא רחוק ממך זה מטיל צל על כל הסביבה. מהמקום שאני עמדתי ראיתי את הבניין הראשון שנפגע וחציו הימני של השני. יצאתי מהסאבווי וראיתי שלושה שחורים מסתכלים למעלה. אמרו לי תאונה מטוס קטן נכנס בבניין.
    המשכתי שני בלוקים על קנאל סטריט. היה בית קפה ישראלי-זולה בר- קניתי קפה ומאפין ויצאנו לראות מה קורה. ביס מהמאפין, שלוק מהקפה ופתאום מגיע מכיוון ניו ג'רסי המטוס השני. מסתובב מולנו ונכנס בבניין הרחוק בדיוק בפינה הימנית שאנחנו רואים. הלך הקפה.
    את השאר כולם יודעים וכמו שאמרתי, יש עוד אבל זה על בירה... אמיר

    השבמחק
  4. גם אני הייתי בארה"ב כשזה קרה. לא בניו יורק, אלא בצפון קרוליינה. עבדנו בקניונים ומכרנו שטויות לאמריקאים בחודשים שלפני הקריסמס. ביום שזה קרה אני הייתי ביום חופש, שמעתי את כל שאר האנשים בדירה מתעוררים לעבודה והם יצאו בסביבות 8:30 בבוקר מהדירה לא לפני שהם צעקו לי:"אביעד!!! תתעורר! מטוס נכנס באחד ממגדלי התאומים בניו יורק, זה עכשיו בטלוויזיה! טוב אנחנו נוסעים לעבודה" המשכתי לישון, זה היה היום חופש שלי ורציתי להשלים שעות שינה ויהי מה, מטוס במגדלי התאומים לא נשמע ממש חשוב כשאתה מנסה לישון. אחרי כמה דקות היה טלפון, קמתי ועניתי, אלה היו ההורים שלי שהתקשרו מהארץ ושאלו אותי מה קורה ואם אני רואה את זה, בארץ זה היה באמצע היום ואצלי עוד בוקר ואני מנסה לישון, אבל כבר קמתי אז פשוט התיישבתי מול הטלוויזיה וצפיתי בזה ואחרי כמה דקות ראיתי בלייב את המטוס נכנס במגדל השני ורק אז הבנתי שאולי זה באמת משהו שהיה שווה לקום בשבילו מהמיטה, אחרי כמה שעות כל הישראלים שגרו בדירה שלי ובדירות הסמוכות חזרו הביתה. הקניונים התרוקנו לחלוטין כי אנשים נסעו הביתה לצפות בזה ולא נשארו אנשים בקניון למכור להם שטויות אז כולם חזרו הביתה. עשינו יום כיף כולם ביחד בבריכה.

    השבמחק
  5. נלביצקי אתה כל כך אנטי-אמריקן :) איך אתה חוגג את יום העצמאות הפלסטיני ב-20 בספטמבר ?

    השבמחק
  6. רוב הסיכויים שאני אצלם בשביל YNET באום אל פאחם, בקה אל גרביה וכל היישובים הערבים שקרובים אלי לבית ואתנסה בצילום חדשות תחת אש ואבנים.

    השבמחק